بایگانی
چپ دست ها !!
چپ دست ها با هوش نحس یا جادوگر
یکی از رویدادهای 13اوت(22مرداد)روز جهانی چپ دست ها بود در قدیم چپ دستی را عیب و علت می دانستند .زمانی یک مرد زاپنی حق داشت زن چپ دستش را طلاق بدهد اسکیموها فکر می کردند که چپ دستها جادو گرند در زبان لاتین چپ راsinister می گویند که به معنی شوم و نحس بدیمنی است!
چپ دستی زمینه ی ارثی دارد وتا حد زیادی ناشی از فعالیت بیشتر سمت راست مغز است ودریک بررسی مشاهده گردیده است که حدود 5تا 8 درصد از جنین ها در رحم مادرطرف چپشان را بیشتر حرکت می دادند با این حال چپ دستی به طور کامل ارثی یا ژنتیکی نیست بلکه عوامل محیطی رشد و نموو حتی شرایط اجتماعی و فرهنگی نیز در آن دخالت دارند .
امروزه در جوامع متمدن پذیرفته ان که چپ دستی مطلقا عیب نیست ونباید کودک را مجبور کرد تا با دست راست بنویسد .نکته ی قابل توجه این است که تنی چند تن از هنرمندان طراز اول جهان که دستی معجزه گر داشته اند از جمله میکل آنژ , لئوناردو داوینچی ,رامبراند و پیکاسو چپ دست بوده اند .باخ, بتهوون ,انیشتن ,اسحاق نیوتن ,مونتسکیو ,ابن خلدون ,(جبران خلیل جبران),شکسپیر ,چارلی چاپلین ,و بسیاری دیگر نیز در زمره ی چپ دست ها یاد شده اند . می گویند :چپ دست ها با هوش ترند ولی هنوز شواهد علمی کافی برای آن وجود ندارد گفته می شود بسیاری از مدیران شرکت های رایانه ای از جمله "بیل گیتس "هم چپ دست است .{ امید جوان {
پدرم همیشه مداد رو از دستم می گرفت و می گفت با دست راست منم می خواستم دختر خوبی بشم حرفشو گوش می کردم ولی وقتهایی که نبود با دست چپ می نوشتم . هم حرف خودمو گوش می کردم و هم حرف پدر گرامی خب این یعنی این که در کلاس اول ابتدایی باهوش بودم . چپ دستها شاید با هوش باشن ولی کسانی که با هر دو دست می نویسن چی؟
 
نوشته ی شباهنگ در پنجشنبه, شهریور ۰۱, ۱۳۸۶ | لینک |